Kärlek

Kärleken, visst är den jobbig? Det (nästan) eviga letandet om den rätte.

När man håller på med det där letandet så tar det tid, man måste lirka, fundera, ge, ta, förstå och sattsa. Ibland förlorar man. Man måste fatta vad den där andra parten menar med allt han/hon gör, man måste ge en bra respons för man vill ju inte göra bort sig framför den man gillar, eller hur?

Man blir förälskad hit och förälskad dit och snart vet man varken ut eller in, "vad är kärlek?" har jag ofta frågat mig själv. "Vet jag verkligen vad kärlek är?" ibland har jag tvivlat men sen så kommer jag till de stunderna då jag möter (låt oss säga "han" denna gången) han jag ser mer än andra och jag märker hur lycklig jag blir, hur jag inte kan sluta le när han är där, hur jag hela tiden tänker på honom. Hur jag, samtidigt som jag är så fruktansvärt bekväm i stunden, är så obekväm med att han alltid ler tillbaka, vad betyder det? Vad betyder alla hans ord? Vad, vad, vad? Jag är så kär så jag kan spricka men på samma gång rädd för vad han känner.

Men jag vågar inte ta upp det.

Sedan ska man lyssna på kompisen och nära och kära ifall han håller måttet, är han snäll, är han okej? Annars går det ju inte ihop sig om ens kompisar inte gillar honom. Eller? Visst hör man så ofta att "Jag bryr mig inte om vad de andra tycker..." Men hur många håller egentligen fast vid det och skiter i allas kommentarer och tankar?


När man väl hittat den rätte och bundit sig är det fortfarande jobbigt ibland, alla faser man går igenom, alla dåliga sidor som man ser och det eviga kämpandet med att intala sig själv att "Jag älskar faktiskt honom/henne, mer än allt annat på jorden, han/hon är mitt allt!" så finns det ofta ett "men".

Ett fruktansvärt jobbigt men ack så underbart fenomen. Kärleken.

Putta iväg en kommentar
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback