Fota i motljus!

I måndags testade jag att fota mycket i motljus. Min modell var då Malin S. och jag måste säga att det var något som var väldigt kul och bilderna blev väldigt bra!

Vad jag använde mig av var nästan bara solen, Malin och ett motljusskydd till objektivet (Sigma DG 70-300)


Trädets grenar och blad hjälper till att skärma av solljuset en del här.

Ofta kan man få känslan av att modellen försvinner in i bakgrunden, d.v.s. att han eller hon är mörkare än allt därbakom detta löste jag med ett litet bländarantal, lågt ISO och motljusskydd för att undvika reflektioner i linsen. 

Här är mitt motljusskydd som följde med objektivet.

Ett par andra bilder som är tagna på samma vis:



Putta iväg en kommentar
Postat av: Malin

Åhh, vad jag älskar den bilden! Grymt underbart ställe hittade vi, måste jag säga! :D

2011-08-03 @ 21:14:41
Postat av: FOTO - EmoSuss

SV Malin: Javisst! Det gjorde vi Malin! Eller... DU hittade :P

2011-08-04 @ 01:01:17
URL: http://emosuss.blogg.se/
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback