You gonna cry, cry, cry

Jag brukar aldrig gråta till filmer. Visst blir jag lite tårögd ibland men jag har nästan aldrig gråtit till filmer. Nästan.

Det finns faktiskt två undantag. Den ena är What Dreams May Come (Drömmarnas Värld) och den andra är The Passion Of The Christ, två enormt bra filmer som jag alltid gråter till.

What Dreams May Come är otroligt bra gjord. Jag älskar färgerna, stämningen, skådespelarna men allra mest handlingen. Jag ryser när jag tänker på den. Jag gråter från början till dess att den slutar, varje gång, denna gången också. Jag såg den idag igen, jag grät som en liten unge ännu en gång, haha. Men kan man ens låta bli till en så fin film? 

The Passion Of The Christ är även den fantastiskt bra gjord. Välgjord. Men det finns "bara" ett tillfälle. Då Jesus torteras. I den stunden gråter jag för hur hemskt det är. För mig säger det sig själv.

Två fantastiska filmer. Har du inte sett dem. Gör det.

What Dreams May Come



The Passion Of The Christ




Putta iväg en kommentar
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback