Damm, damm, damm!

Handböcker och guider är inget för mig alltså...

Jag har i ett par dagar insett att jag hade ett litet jä*la dammkorn på mitt lågpassfilter i min systemkamera, Nikon D40 och det har drivit mig till vansine!

Jag slog upp det på både i kamerans handbok hur man skulle göra, vilket inte sa mig så mycket eftersom "spegellåsinställningen" inte fanns.(trodde jag...) Sedan slog jag upp det på internet och såg ett klipp från Youtube om hur man rengjorde filtret. Det sa mig inte mycket det heller.

Däremot när jag grejade lite själv kom jag fram till rätt lösning! = Dammkornet är borta, jag är glad och fridfull igen och jag kan fortsätta min fotouppgift!



Om du hade samma problem som jag och inte hittade inställningen för "Spegellås" Såhär gör du!:
1. Gå in på Inställningar -> SEYUP-MENY
2. CSM-/inställn.meny -> Full

Sedan följer du bara instruktionerna i handboken på s. 105!
Det hela var inte svårare än så.

Putta iväg en kommentar
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback