Utsliten Humor

Okej. Björn Ranelid, denna omtalade man. De som inte visste vem han var för en månad sedan vet definitivt vem han är nu. En "solbränd" man som lite av rappar om mannens säd. Detta gör han i Melodifestivalen med låten Mirakel, tillsammans med Sara Li.

Jag, personligen gillar låten och har gjort det från första början, sedan kan jag känna att denne man kanske inte är den mest ultimata att genomföra det men tycker samtidigt det är coolt av honom att göra det med tanke på alla dessa kommentarer han har fått.

De allra flesta kommentarerna har varit på Twitter, en relativt känd kommunikation nu. Både kändisar och privatpersoner har uttryckt sig om Björn Ranelidss utseende, hans kanske så icke befinnande inlevelse, hans hållning o.s.v. Visst, detta var roligt i början, de två första kommentarerna man läste från var och en men det slutade aldrig. Personer jag följde slutade aldrig, tre kommentarer blev till sju som blev till tio, det fanns en enorm kreativitet. Humor kan faktiskt bli uttjatad. För det var vad detta var enligt dem själva. Humor. 

Ranelid hotade för lite sedan med att inte ställa upp i finalen men drog sedan tillbaka detta. Vilket jag tycker var coolt gjort av honom. Nu kommer personer, som verkligen hånat honom öppet med bortförklaringar "Kan han inte kan ta ett skämt?" och jag undrar då var de menar med det där "ett"? Det var tiotusentals "skämt" varav en hel del, i mina ögon liknade trakasserier.

Humor kan bli utslitet, hela humorhistorien om Ranelids medverkan i Melodifestivalen 2012 blev för mig snabbt utnött. Vi lever i Landet Lagom, vi kanske borde fundera lite på det? Vad är egentligen gränsen? 

SOFIE GUSTAFSSON

Putta iväg en kommentar
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback