20x20

Jag har två speciella ställen jag alltid går till när jag ska fota. Det ena är vid en åker som ligger precis i kanten av en skog, jag gillar det eftersom man kan variera det fotot väldigt mycket trots att arean är 20x20 meter. På den arean får man med åker, sandbackar och skogsmiljö.

Enligt mig återvänder jag hellre till samma ställe 150 gånger än att vara på 150 olika platser. På det sättet kan jag uppnå bättre bilder eftersom jag känner till omgivningen och vad som finns vart o.s.v. Det är så jag trivs bäst med att jobba.

Nu menar jag inte att jag inte gärna tar mig till andra platser för att fota, tvärtom. Jag älskar att fota på andra platser, i andra städer och inom andra kategorier än bara natur men detta är nog mitt absoluta favoritsätt att jobba. På samma plats, som man verkligen känner till, med saker jag känner till. Konstruktivt kan man tycka. Men detta är bara en liten bit i hur man kan jobba och hur jag faktiskt jobbar med mina bilder. :)




Putta iväg en kommentar
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback