Sånt där klassiskt

Har ni hör den där nya låter de nöter på radion? Call me maby med Carly Rae Jepsen.

"Hey, I just met you
And this is crazy
But here's my number
So call me maby"

Jag skulle faktiskt vilja göra så ibland. Bara gå fram till människan och "Hej, det här kan låta galet men här har du mitt nummer, du kan väl höra av dig om du vill" bara för att få faker och ting ur luften.

Jag kan inte säga att jag är kär, men jag är galet intresserad och hela den där biten OCH, som jag skrev i förra inlägget, så grymt blyg när det väl gäller. Jag kan bara ta ett senario som med all säkerhet skulle uppstå då någon jag är intresserad av började prata med mig. Låt oss för enkelhetens skull ta det klassiska svenska..:

Han: Fint väder det är idag.
Jag: Ja, verkligen.
Han: Men det blåser väldigt mycket.
Jag: Ja, det gör ju det
Han: Men det är härligt med värmen så man äntligen kan komma ut och få lite frisk luft.
Jag: Javisst är det...

Min fråga till er vetare är varför jag blir så galet blyg? Borde man inte känna sig tryg med just denne? Borde man inte kunna komma på något bättre att säga än bara Ja eller Nej? Kom nu inte det det där tjaffset om att "då kanske han inte är den rätte".

Fast samtidigt... Vad finns det egentligen att spinna vidare på om det svenska vädret? Det kanske är normalt? Jag kanske bara övergeneraliserar? Skulle någon stackare däremot börja disskutera foto med mig skulle han eller hon få mig som sällskap de närmaste två timmarna...

Putta iväg en kommentar
När du skriver en kommentar, tänk på att:
*Kommentaren visas inte direkt, jag kommer granska den innan jag eventuellt publicerar den.
*Du är aldrig riktigt anonym, jag kommer kunna se din IPaddress.
*Bilder som är fotade utav mig fotar jag med min Nikon D40.


Vill du inte posta en kommentar men har en kommentar eller fråga? Skicka ett mail istället!
Skicka ditt mail till: [email protected]

Fyll i din information:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback